مبارزان HRE: سایه‌ی دولت ترکیه را از این خاک دور خواهیم کرد

مبارزان نیروهای رهایی‌بخش عفرین (HRE) تاکید کردند که امید خلق را برآورده خواهند کرد و سایه‌ی دولت ترکیه را از سرزمینشان دور خواهند کرد.

از سال ۲۰۱۸ عفرین توسط دولت اشغال‌گر ترکیه و تبهکاران وابسته به آن اشغال شدە است. خلق منطقه مجبور شدند به منطقه‌ی شهبا‌ بروند. در عفرین تا به امروز سیاست تخریب طبیعت و غارت ملک و سامان شهروندان ادامه دارد. علاوه بر این در عفرین اعمالی همچون آدم‌ربایی ‌و قتل و اعمال زشت علیه زنان و کودکان و تغییر دمگرافی و تمامی اعمالی که خلق منطقه را مجبور به مهاجرت می‌کند، انجام می‌شود. جوانان عفرین علیه تمامی سیاست‌های دولت ترکیه و تبهکاران وابسته به آن و ستم و سرکوب مردم عفرین و آزادسازی سرزمینشان و مقابله با دشمنان سرزمینشان، نیروهای رهایی‌بخش عفرین (HRE) را تاسیس کردند. علیه این سیاست، نیروهای رهایی‌بخش عفرین (HRE) در مناطق اشغالی عملیات انجام می‌دهند.

خبات دِرک از مبارزان HRE با خبرگزاری فرات (ANF) گفت‌و‌گویی انجام داد و اعلام نمود که HRE به خلق عفرین و تمامی مناطق تحت اشغال دولت اشغال‌گر ترکیه نیرو بازگرداند و گفت: «این نیرو با آموزش مدرن و شیوه‌ی نوین گریلایی‌ و مبارزه با تکنیک‌های مختلف دشمن خود را آموزش داده و آماده می‌کند.»

همچنین اعلام کرد HRE براساس اندیشه و فلسفه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خود را سازماندهی می‌کند، برای آزادسازی خلق‌های آزادی‌خواه و تحت ستم که می‌خواهند از ستم دولت ترکیه نجات یابند، مبارزه می‌کند.

دِرک به عملیات ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴ در روستای باسیل علیه اشغال‌گران اشاره کرد و اعلام نمود که به صورت فداکارانه و قهرمانانه تدارک دیده شده بود، مبارزان با تجربه و حرفه‌ای در آن شرکت داشتند و همگی خود را برای شهادت آماده کرده بودند، هدف اصلی عملیات ضربه‌ی مهلک به دشمن بود.

این مبارز HRE تاکید کرد، گروهی به نام ازبک که اهل ازبکستان هستند که به دولت ترکیه وابسته هستند در این روستاها مستقر شده‌اند، دولت ترکیه از آن‌ها به عنوان سپر استفاده می‌کند و به آن‌ها پول داده است زیرا خود توانایی جنگ با HRE را ندارد.

خبات دِرک از مبارزان HRE در پایان پیامی را برای خلق عفرین و‌ مناطق اشغالی فرستاد و ‌گفت: «قول می‌دهیم‌ سایه‌ی دولت ترکیه را از این سرزمین دور کنیم. دنباله‌روی شهدای کوردستان خواهیم بود، به خلق و رفقایمان قول می‌دهیم‌، راه آن‌ها را ادامه دهیم و مبارزه را ادامه داده و گسترش دهیم و انتقام آن‌ها را بگیریم. عملیات روستای باسیل را در تمامی مناطق اشغالی و علیه تمامی پایگاه‌های دولت ترکیه تکرار کنیم. این نیز هدف تمامی مبارزان HRE است.»

بریتان شورش یکی دیگر از مبارزان HRE گفت: «ما به فکر و فلسفه‌ی رهبر آپو وابسته هستیم و علیه حمله و نسل‌کشی زنان مبارزه می‌کنیم»، در ادامه تاکید کرد به عنوان زنان در HRE نقشی پیشگام ایفا می‌کنند.

بریتان به عملیات ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴ در روستای باسیل علیه اشغال‌گران توجه کرد و تاکید نمود عملیات‌هایشان ادامه خواهد یافت، به این اشاره کرد که زنان در این عملیات نقشی پیشگام ایفا نمودند، در ادامه گفت: «ما به عنوان تیم شهید آوستا‌ ساکت نخواهیم ماند، رفقای ما به شهادت رسیدند، اما ما دنباله‌روی آن‌ها خواهیم بود و انتقامشان را خواهیم گرفت.»

بریتان در ادامه به خلق قول داد تا آزادسازی منطقه و برآورده کردن آرزوی خلق به عملیات‌هایشان ادامه خواهند داد و گفت: «خلق به ما امید داشته باشند، هرگز اجازه نخواهیم داد سرزمینمان در دست اشغال‌گران باقی بماند، روزی فراخواهد رسید که دولت اشغال‌گر از بین برود. همگان بدانند که خلق مقاومت کننده‌ی ما از شهبا  از ما حمایت می‌کنند و امید به بازگشت در چهره‌ی آن‌ها مشهود است. امید آن‌ها نیز به ماست، ما نیز آرزوی آن‌ها را برآورده خواهیم کرد. برای آزادی سازی عفرین عملیات‌های ما ادامه خواهد یافت.»

بریتان در پایان بر این تاکید کرد که راه شهدا را ادامه خواهند داد و با احترام یاد شهدای پیشگام را گرامی داشت و گفت: «رفقای شهید خط‌مشی ما و معیار آزادی هستند، ما دنباله‌روی آن‌ها خواهیم بود و تا آخرین قطره‌ی‌ خون، خواهیم جنگید و انتقام شهدا را خواهیم گرفت.»